Lunchbox

Förra veckan hade jag hand om H's lunch(box) nästan hela veckan då det inte var någon därför att den tyska sektionen skulle julpyssla i just den salen som dom äter i. Lunchbox innebär att barnen tar med sig mat i en matlåda till skolan som dom sen äter tillsammans med andra barn i "matsalen". Detta anordnas av föräldrarna tror jag....
Detta innebar att på måndagen började jag tidigare och körde till skolan där jag hämtade H i klassrummet och sen hade vi picknick och tittade på film i bilen för det regnade. Sen blev det sol och fint väder igen 30 min innan jag skulle lämna H. Då kunde han springa av sig lite och lekte lekar med några andra barn som också stannade kvar på skolområdet.
Sen på tisdag så hade jag A hela dagen också så då hämtade vi H och åkte till Ikea där min vm jobbar i Plaisir (ligger 20-25 min bilresa från skolan) och åt lunch tillsammans med henne. Jag tog laxlasagne (jättegod!! Längtat så efter det. Tror jag ska laga det en kväll till middag om jag får..) Mysigt men en aning stressigt tillbaka då det var lite kö och H har lunch från 12-13:30.
Sen på torsdagen hämtade jag A en timme tidigare på dagisateljén och åkte direkt till H's skola och hämtade honom. Åkte sedan hem till Versailles och åt lunch hemma (Ravioli, MUMS tyckte H för han åt 3 tallriker??!). Den lunchen blev stressig också då jag skulle få båda att äta bra och bli mätta på den halvtimmen vi hade innan vi behövde sätta oss i bilen igen för att lämna av H vid skolan. Vi hann med nöd och näppe innan grinden stängdes..Puhh! Egentligen så ska ju A sova siesta mellan 13:15-14:45 så hon somna i bilen och sov en liten stund hemma sen också.
Men på onsdagen var jag ledig och på fredagen hade han lunchbox som vanligt i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0